Thursday, September 26, 2013

ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၏ ေျမေအာက္ရထားလုိင္းနံပါတ္မ်ားႏွင့္ ေျပးဆြဲသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ား

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံသည္ ဧရိယာအက်ယ္အ၀န္းအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၅ပံု ၁ပံုသာ က်ယ္၀န္းေသာ ေသးငယ္သည့္ ႏိုင္ငံေလးတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အက်ယ္အ၀န္းကို အတိအက် ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ 99720Km2ရွိျပီး၊ လူဦးေရ 48,955,203  ေယာက္ခန္႔ ရွိပါသည္။ ႏိုင္ငံ၏ လူဦးေရမွာ ျမန္မာႏွင့္ သိပ္မကြာလွပဲ အထူးသျဖင့္ ျမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ ဆုိးလ္သည္ လူဦးေရ အလြန္ထူထပ္ျပီး အျခားျမိဳ႕မ်ားထက္ အလြန္စည္ကားေသာ ျမဳိ႕ၾကီးျဖစ္ပါသည္။ ေျမေအာက္ရထားလိုင္းမ်ား၊ ကားလမ္းမ်ားျဖင့္ အလြန္စည္းကားသကဲ့သုိ႔ အလြန္ ရႈပ္ေထြေသာ ျမိဳ႕ၾကီးလည္ျဖစ္သည္။
  ေျမေအာက္ရထားမ်ားႏွင့္ ကားမ်ားသည္ ျမိဳ႕တြင္း၊ ျမိဳ႕ျပင္ သြားလာရာတြင္ အလြန္ လြယ္ကူျပီး လမ္းမ်ား ပိတ္ဆို႔ျခင္းမွလည္း ေလ်ာ့ပါးေစသည့္ အေကာင္းဆံုးေသာ အမ်ားျပည္သူသံုး ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ကားမ်ား၊ ေျမေအာက္ရထားမ်ားသည္ သတ္မွတ္ခ်ိန္မ်ားအတုိင္း ပံုမွန္ သြားလာ ေမာင္ႏွင္ေနၾကသျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာျခင္း၊ ခရီးသြားရာတြင္ လြယ္ကူ ျမန္ဆန္ျခင္း၊ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတုိင္း လိုရာ ခရီးေရာက္ျခင္း စသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ခံစားရပါသည္။ နယ္ဘက္ရွိ တျခားျမိဳ႕မ်ားသို႔ သြားလိုပါက ျမိဳ႕ထဲရွိ အေ၀းေျပးကားဂိတ္သို႔ သြားကာ အေ၀းေျပးကားမ်ားကို စီးရျပီး၊ ရထားျဖင့္ သြားလိုပါက KTX(အျမန္ရထား) စီးျပီး သြားလာႏိုင္ပါသည္။
 ယခု တင္ျပေသာ ရထားလမ္းမ်ားမွာ ေျမေအာက္ရထားလမ္းမ်ားျဖစ္ျပီး လိုင္းနံပါတ္အလုိက္ ျဖတ္သြားေသာ ေနရာမ်ား၊ ဘူတာမ်ားလည္း မတူပါ။ မိမိသြားလိုသည့္ ဘူတာအမည္ကို ေျမပံုတြင္ ရွာကာ ရထားေျပာင္းစီးရမည္ ဆိုက ေျပာင္းစီးျခင္း စသည္ျဖင့္ သြားလာရသည္။ ရထားေျပာင္းစီးႏိုင္သည့္ ဘူတာအမည္မ်ားတြင္  ပံုပါ အမွတ္အသားမ်ားကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။


 ယခု ေလာေလာဆယ္ ေျပးဆြဲေနေသာ ေျမေအာက္ရထားလိုင္းမ်ားျဖစ္ျပီး ေဖာက္လုပ္ေနဆဲ ရထားလမ္းမ်ားလည္း ရွိပါသည္။

ဆိုးလ္ျမိဳ႕တခြင္ ေျပးဆြဲေနေသာ ေျမေအာက္ရထားလိုင္းမ်ား

ေျပးဆြဲေနေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို အေသးစိတ္ ၾကည့္လိုပါက 


မိမိသြားလိုသည့္ ဘူတာသည္ လိုင္းေျပာင္းစီးရမည္ဆိုက တျခားလိုင္းႏွင့္ ဆံုသည့္ဘူတာတြင္ ေျပာင္းရမည္။ ထုိ႔အခါ မည္သည့္လိုင္းကို ေျပာင္းစီးႏိုင္ေၾကာင္းကို ရထားမွလည္း ေၾကာ္ျငာေပးေလ့ရွိျပီး ရထားထြက္ေပါက္ အေပၚဘက္ရွိ မိမိစီးေနသည့္ ရထားလိုင္းေျပးဆြဲသည့္ လမ္းတေလွ်ာက္ကို ျပသထားျပီး ေျပာင္းစီးႏိုင္ေၾကာင္း၊(သို႔) ဘယ္ဘူတာ ေရာက္ျပီျဖစ္ေၾကာင္းကို မီးေလးလင္းျပေလ့ရွိပါသည္။(တခ်ိဳ႕ရထားမ်ားတြင္ မီးလင္းျပျခင္း မရွိသည္မ်ားလည္းရွိပါသည္။)


ေအာက္က ရထားလိုင္းကေတာ့ နံပါတ္ ၁လိုင္းျဖစ္ျပီး ခရမ္းျပာလိုင္းလို႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။ (1호선) 
ဒီလိုင္းမွာဆိုရင္ အျမန္ရထားလည္းရွိသလို၊ ပံုမွန္ရထားလည္း ရွိပါတယ္။ အျမန္ရထားကေတာ့ ဆုိးလ္မွာ ရွိတဲ့ Electronic ပစၥည္မ်ား ေရာင္းသည့္ ယုန္းဆန္း (용산 디지터상가) ကေန အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ေလဆိပ္ရွိိေသာ အင္းေခ်ာန္ထိ သြားျပီး ပံုမွန္လိုင္းကေတာ့ အင္းေခ်ာန္းမွ ဆိုယိုဆန္းထိ သြားတဲ့ ရထားျဖစ္ပါတယ္။ အျမန္ရထားနဲ႔ ပံုမွန္ရထားဟု ဆိုရာတြင္လည္း ဘူတာရံုမွာ အၾကာၾကီးရပ္၊ ေျဖးေျဖးသြားသည့္ ရထားမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ အျမန္ႏႈန္းကေတာ့ ပံုမွန္ျဖစ္ျပီး ဘူတာတုိင္း ရပ္ျခင္း၊ မရပ္ျခင္းသာ ကြာသြားပါတယ္။ အျမန္ရထားကေတာ့ ဘူတာတုိင္းမရပ္ပါဘူး။ ပံုမွန္ရထားကေတာ့ ဘူတာတုိင္းရပ္ပါတယ္။  


ရထားစီးရာတြင္လည္း အနည္းငယ္ သတိရသည္မွာ ပံုမွာ ျပထားသည့္ နံပါတ္ ၁လိုင္းမွာပဲ ေအာက္ဘက္မွာ လမ္း၂ခု ခြဲသြားသည္ကို ပံုမွာ ေတြ႔ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေခ်ာန္အန္းနဲ႔ ရွင္းဂ်န္းဘက္ကို သြားတဲ့ လမ္းနဲ႔ အင္းေခ်ာန္ကို သြားတဲ့ လမ္းဆိုျပီး ကြဲသြားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ရထားစီးတဲ့အခါမွာ မိမိ သြားလိုသည့္ ဘူတာအမည္ကို ေျမပံုတြင္ ရွာျပီးမွ ဘယ္ဘက္ကို သြားမည့္ ရထားကို စီးရမည္ကို ၾကည့္ျပီးမွ စီးသင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ လမ္းခြဲေရာက္တဲ့အခါမွာ ရထားမွလည္း ေျပာင္းစီးႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ဘူတာရံုမွတ္တုိင္မွာလည္း လို္င္းေျပာင္းစီးႏိုင္ေၾကာင္းကို ျပထားတက္ပါတယ္။ 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...